Škola
Škola |
Školu chápeme jako místo setkávání žáků, jejich rodičů, pedagogů, bývalých žáků a ostatních zaměstnanců školy. Cílem je napomáhat každému žákovi v jeho individuálním rozvoji a umožnit seberealizaci každému pedagogovi a zaměstnanci školy. Vytváříme takovou školu, která je pro žáky smysluplná a proto je baví a nenudí, školu, která rodičům garantuje dobrou výchovu jejich dětí a zaměstnancům umožňuje jejich rozvoj.
Individuální vzdělávací program naší školy |
Od roku 1995 začátkem každého školního roku učitelé vytvářejí pro své žáky svůj vlastní vzdělávací program, který vychází z možností a potřeb žáků a z podmínek školy. Ústřední pojmy našeho programu jsou kvalita, zdraví a přitažlivost.
Filosofie školy |
...aby dítě nejen "muselo", ale také "chtělo"...
Proč vlastní koncepce školy |
Protože jsme pochopili, že tradiční pojetí vyučování (předávání poznatků a ukázňování žáků) je překonáno. V našem pojetí výchovy a vzdělávání klademe důraz na postoje, hodnoty, dovednosti, osobnostní vlastnosti. Usilujeme o tělesný, duševní a mravný vývoj dítěte s důrazem na sebeutváření a sebezdokonalování. Pokládáme první stupínek k tomu, aby výchova a vzdělávání připravily budoucí mladé lidi na dobu nových technologií a technických objevů, na konkurenční prostředí, na schopnost uplatnit se na celoevropském pracovním trhu, měli schopnosti domluvit se s lidmi cizích zemí, aby uměli komunikovat pomocí techniky, smysluplně využívat volný čas, rozvíjet své zájmy a uměli pečovat o své zdraví.
Metody a formy výuky |
Základem je způsob učení, který staví na osobních předpokladech každého žáka. Často používané metody jsou projektové vyučování, dramatická výchova a kooperativní učení založené na spolupráci a týmové práci. Škola má vypracovaný protidrogový preventivní program, jehož cílem je vést žáky k pozitivnímu citovému naladění a myšlení, k vytváření vztahů mezi sebou na základě důvěry a úcty a ke komunikačním dovednostem.